Palavras novas e velhas

quinta-feira, 20 de janeiro de 2011

Plano de acçom 2010-2011

O Plano de acçom 2010-2011 aprova-se no Reino de Espanha sob um governo do PSOE e fixar os alvos educativos para a década que agora começa. No entanto, difilmente poderá conseguir esse objectivo quando o governo neo-filipista de Rubalcaba e Salgado semelha ter os dias contados após o seu suicídio político aplicando as receitas da direita, que guarda um preocupante silêncio sobre as suas intençons e do ultraliberalismo.

Se reparamos nos objectivos que se marcam no documento poderemos concordar que o texto saiu da caverna platónica com umha dissociaçom total entre o mundo da retórica e das ideias e o plano da realidade, onde nem se ponhem recursos, nem vontade, nem medidas  efectivas para atigir estes alvos.

El éxito educativo de todos los estudiantes
 Esquece-se como no insucesso escolar o contexto sócio-cultural de cada alunado é determinante para o futuro académico das crianças. Em definitiva, que isto passa-lhe a um PSOE que renunciou em Suresnes ao marxismo e a explicar a realidade através da luita de classes. O sucesso educativo é muito mais alto entre os filhos da burguesia e os da classe meia-alta, que serám os próximos membros das elites e portanto ajuda a  reproduzir a escola a dominaçom existente na sociedade.

Equidad y excelencia. La evaluación como factor para mejorar la calidad de la educación
Avaliaçom? Onde? = 0

Flexibilidad del sistema educativo y estudios postobligatorios. Educación a lo largo de la vida.
Flexibilidade na linguagem ultraliberal e de livre mercado = 20 curros ao longo da vida= desemprego= aposentadoria mínima ou inxexistente; cursos, seminários. etc. a preço de ouro e irrelevantes para a formaçom específica as mais das vezes = capital privado 100% €

La formación profesional como instrumento clave para avanzar hacia un nuevo modelo de crecimiento económico.
Aquí cumpre ler "a formación profesional como instrumento chave para avançar no abaratamento da mao-de-obra qualificada freten aos ordenados dos engenheiros universitários para maior lucro das pobres e esforçadas empresas que os tenhem que contratar com umha bolsa da obra social da NoCaGa pagando-lhes 600E.

Nuevas formas de enseñar y aprender. El papel de las TIC.
O das novas formas de ensinar e aprender é na prática auga de castanhas com salas de aulas massificadas, sem recursos, com poucos docentes sobrecarregados de horas, etc. Por enquanto a privada recebe subvençons à esgalha, selecciona o alunado, etc. Tocante às TIC cabe perguntar-se se a incorporaçom de computadores e outros aparelhos nom responde mais ao lucro que Microsoft e outras multinacionais e empresas do sector vam tirar com isto (por nom entrar em como é umha nova forma de alienaçom e controlo social do súbdito-consumidor como o é a televisom)... ou seja, o alunado para as TIC ou as TIC para os alunos.

Plurilingüismo. Impulso al aprendizaje de idiomas.
O que se dá logo é o multilingüismo, quer dizer, múltiplas línguas dispostas hierarquicamente e onde na escola só tenhem cabida os idiomas dos Estados do centro capitalista e do Imperialismo com o inglês, como nom , em cabeça. Quanto às línguas das naçons sem estado sofrem contínuos ataques desde a estratégia glotofáxica e recentralizadora do Reino de Espanha. O árabe nom tem cabida algumha nem a formaçom ecolingüística das crianças. E o português enquanto na Exremadura espanhola está presente em todos os liceus com campanhas do governo para fomentar o seu conhecimento, na Galiza está poscrito... no vaya ser que...

La educación como bien de interes público y derecho de toda la sociedad.
No plano da realidade e nom no mundo das ideias o que vemos é mercantilizaçom, privatizaçom, etc. O estado de bem-estar e assistencial muda-se polo estado penal subsidiário, o estado-beneficiência.

Modernización e internacionalización de las Universidade. Formación, investigación transferencias de conocimiento y responsabilidad social.
O que vam criar, com os recurtes de fundos às universidades públicas e o modelo de especializaçom em áreas de conhecimento muito reduzidas (Campus Vida na USC), som universidades de 1ª, 2ª e 3ª que abriram perspectivas laborais às elites e que adornaram as paredes do piso embargado da maioria dos mortais. Morte da universidade pública e do conhecimento tal e como o entiamos ao rematar com a esfera pública onde este conhecimento se confronta e debate mediante o diálogo para fazer avançar à ciência ao serviço do bem-comum. Morte das Humanidades e fim da cidadania e da lei civil. Volta à condiçom de servos da gleba é a lei familiar do Pater Famílias (privatizaçom do privado e publicitaçom do privado).

Dimensión social de la educación: becas y ayudas al estudio.
Suba das taxas exponhecialmente quanto se reduze mais e mais o orçamento das universidades públicas que perdem "competitividade" perante as privadas e se devgraddam até torná-las quase inservíveis de cara o mundo laboral e aos olhos da sociedade. A suba das taxas a lo loco como na Inglaterra, em Grécia ou na Itália conduzirá à um novo instrumento financeiro para a nossa sofrida banca: as bolsas-empréstimos, que criarám umha nova servidume por dívidas no funcionariado e incrementarám o déficit público ao responder o Estado subsidiaramente por esses créditos.
Convivência y educación en valores: implicación de la familia, del profesorado y de la sociedad.
Do Banco Santader, de Audi, dos mídia, e os grupos que reproduzem a hegemonia na sociedade civil como o Opus Dei, a FAES ou Galicia bilingüe.


Profesorado: reconocimiento profesional y social del docente.
A tope. O profesorado é o bode expiatório de todos os males sociais, enquanto se aumentam as suas horas de trabalho e se recurtam os recursos disponhíveis e o seu ordenado. Na privada nem sequera tenhem liberdade de cátedra existino ameaças e despidimentos já nos EUA com teorias como a do criacionismo.


Educación inclusiva, diversidad e interculturidad: derecho a la diferencia sin diferencia de derechos.
A tope também. Este ano o prémio Nobel de literatura foi para umha pessoa de etnia zigana e o Príncipe de Asturies para umha filha de marroquinos licenciado em jornalismo.



Em resumo, que tenhem "un plan criminal".





Sem comentários: